Ranking av programvara för animering av 3d-karaktär, topp 10 recension

3D-karaktärsanimering är populär inom alla typer av områden. Ta affärssidan till exempel, du kan använda 3d-karaktärsanimationer för att introducera dina helt nya produkter för människor. Studien visade att 64% av internetanvändare är mer benägna att köpa efter att ha sett en video. Du måste dock överväga många faktorer innan du går vidare med att skapa 3d-karaktärsanimationer. Ett av problemen du behöver lösa är hur du ska gå tillväga för att välja rätt programvara.

Därför kom vi med följande lista över 3d-karaktärsanimeringsprogram för dig.

1. Mango Animate Animation Maker

Mango Animate Character Animation Maker kommer med en bunt funktioner som gör det till ett enkelt val att placera först på listan. Bläddra i ett bibliotek med professionellt väldesignade animerade mallar och välj din favoritmall för att börja skapa. Använd tillbehörsbiblioteket väl för att anpassa tyget, glasögonen, hattarna, skorna och så vidare. Använd förbyggda rörelser för att skapa din karaktärsanimation på ett tidseffektivt sätt. Ett klick dela din 3D-karaktärsanimation med världen i HD-upplösning.

01 3d-karaktärsanimeringsprogram

2. Mixer

Blender är en gratis och öppen källkod för animering av 3d-karaktärer utan att behöva betala någonting. Oavsett om det är enkel keyframing eller en komplex gångcykel, låter den kraftfulla 3d-karaktärsanimeringsmjukvaran artister förvandla sin statiska karaktär till iögonfallande animation. Om du vill göra din animation till ett spel, gör det! Blender har en spelmotor inuti.

02 3d-karaktärsanimeringsprogram

3. Mixamo

Mixamo är en programvara som har all den arsenal du behöver för att skapa 3d-karaktärsanimationer. Mixanmo arbetar med 3d-karaktärer i alla typer av karaktärsdesignstilar, som realistiska, tecknade, sci-fi och mer. Varje karaktär är professionellt väldesignad och du kan direkt använda den i alla projekt. Bläddra i ett bibliotek med tusentals helkroppsanimationer, och varje redo att använda animering kan förhandsgranskas och redigeras direkt med Mixamo.

03 3d-karaktärsanimeringsprogram

4. iClone

iClone är Skapare av 3d-karaktärsanimationer hjälper dig att enkelt producera professionell animation för filmer, videospel, utbildning och konst. iClone låter sina användare animera vilken karaktär som helst direkt med intuitiva verktyg. Dessutom är det möjligt att redigera animationsnycklar och klipp i tidslinjen för skådespelare, tillbehör, rekvisita, ljus.

04 3d-karaktärsanimeringsprogram

5. Houdini

Houdini är ett animeringsverktyg för 3D-karaktärer utvecklat av SideFX. Det är byggt från grunden för att vara ett procedursystem som gör att användarna kan arbeta fritt. Den erbjuder alla typer av polygoner, verktyg för modellering av underavdelningar. Houdini låter användare utforska olika kreativa vägar eftersom det är lätt att bli inspirerad och utforska en alternativ lösning.

05 3d-karaktärsanimeringsprogram

6. Poser

Poser är en 3d-karaktärsanimeringsprogramvara som distribueras av Bondware. Tillbaka 1995, på den tiden, Poser är programvara för 3D-karaktärer i illustration och animation för över 500 000 digitala artister. Det bästa med Poser är att det erbjuder färdiga 3d-människofigurer, hår och kläder för att snabbt starta projektet. Lägg till att många digitalt innehåll från tredje part är tillgängligt. Med den användarvänliga programvaran för animering av 3d-karaktärer kan du ge liv åt dina berättelser, drömmar och fantasier av alla genrer.

06 3d-karaktärsanimeringsprogram

7. Muvizu

Muvizu är en interaktiv 3d-karaktärsanimeringsprogramvara. Verktyget har allt du behöver för att berätta din animationshistoria och dela den med världen. Dra och släpp anpassningsbara karaktärer och specialeffekter gör det enkelt att skapa högkvalitativa 3d-karaktärsanimationer. Muvizu är lämplig att använda för människor från alla typer av branscher. Lärare använder Muvizu för att ge lektioner och skapa minnesvärt innehåll för eleverna. Om du är en historieberättare kommer din publik attraheras av den underbara 3D-karaktärsanimationen.

07 3d-karaktärsanimeringsprogram

8. Aurora 3D Animation Maker

Aurora 3D Animation Maker är en lättanvänd animeringsmaskin för 3d-karaktärer. Med den användarvänliga programvaran behöver du inte ens behärska grunderna i 3d-design. Du kan kontrollera alla aspekter av din animation, inklusive längd, uppspelning, hastighet, med bara en enda tidslinje. Aurora 3D Animation Maker kommer med massor av animationsmallar, du kan göra din 3D-titelanimering på ett ögonblick för webb eller film. Den avancerade 3d-karaktärsanimeringsmjukvaran stöder dynamisk bakgrund och låter bakgrunden flyttas, roteras och skalas.

08 3d-karaktärsanimeringsprogram

9. Bitbar

Det är möjligt att göra din fantastiska 3d-karaktärsanimation på några minuter med den populära 3d-karaktärsanimeringsmjukvaran. Börja snabbt med de välgjorda mallarna och mallen är snabb och enkel att anpassa utan erfarenhet krävs. Biteable är välkänt för sin praktiska animering. Dess animering är stilrik och användare kan anpassa färger för att matcha deras varumärkeshistoria.

09 3d-karaktärsanimeringsprogram

10. Voki

Voki är en plattform som innehåller ett bibliotek med över 200 anpassningsbara karaktärer som väntar på att användas för din 3d-karaktärsanimering. Programvaran är inriktad på utbildning och lärande. Den populära programvaran för animering av 3d-karaktärer erbjuder en gratis grundversion samt licenser. De avancerade versionerna låter användarna skapa så många karaktärer de vill.

10 3d-karaktärsanimeringsprogram

Slutsats

Alla dessa Programvara för animering av 3d-karaktärer kan hjälpa dig att skapa en 3D-karaktärsanimation men de är ganska olika på samma gång. En del av programvaran är speciellt utvecklad för personer med grundläggande 3d-karaktärsdesignkunskaper, andra för nybörjare utan någon teknik för 3d-karaktärsdesign. Tja, valet ligger i dina händer!

Börja enkelt skapa din egen karaktär

Mango Animate

Skapa din bästa animation