Toon Boom Harmony VS Adobe Animate VS Mango Animate Character Maker för att ta reda på det bästa gratis Toon Boom-alternativet LADDA NER KÖP NU Toon Boom Alternative

Toon Boom Harmony vs Adobe Animate vs Mango Animate Character Maker

Toon Boom Harmony är ett ledande program för produktionsanimering av Toon Boom Animation och byggt för animationsproffs. Toon Boom Harmony gör det möjligt för artister och studior att göra 2D-animationer med flexibla, funktionella och känsliga verktyg. Den har obegränsad papperslös animation och en avancerad borstmotor. Och det avancerade färghanteringsverktyget hjälper till att göra animeringen mer exakt och realistisk. Toon Boom harmony 20 innehåller tre versioner som har olika fördelar och priser. Det ger inte en gratisversion att använda utan en gratis 21 dagars provperiod.

Adobe Animate är en annan fantastisk kraftfull animeringstillverkare som kan användas för att designa interaktiva animationer för många ändamål, särskilt för spel, bannerannonser och så vidare. Det gör det möjligt för användare att rita sina animerade karaktärer med de levande penslarna och styra dem med enkel bildruta-för-bildruta-animering. Dessutom tillåter Adobe Animate användare att snabbt dela och publicera sina skapelser på alla sociala medieplattformar genom att helt enkelt klicka på dem. Adobe Animate fortsätter också att lansera nya funktioner som avancerad riggning, tillgångspanel och så vidare. För att kunna använda Adobe Animate måste användarna köpa Adobes Creative Cloud först. Du har en 7 dagars gratis provperiod och sedan kostar den $20.99 i månaden för att köpa.

Om du vill använda ovanstående två kraftfulla program, har du en gratis provperiod men du måste fortfarande köpa i slutet av testperioden. Då är du tillgänglig för att skapa dina egna utmärkta animationer. Kanske letar du efter ett gratis alternativ som är gratis för alla och som fortfarande hjälper till att göra fantastiska animationer. Mango Animate Karaktärsskapare är det bästa valet. Det är en gratis karaktärsanimeringstillverkare som kan användas för att designa levande videor från olika branscher. De väldesignade karaktärsmallarna och den enkla riggningsfunktionen förenklar processen att göra animationer avsevärt och tar fram din fantasi.

Vi har jämfört dessa tre program på följande blad.

FunktionerToon Boom HarmonyMango Animate Character MakerAdobe Animate
Gratis version❌(en 21 dagars provperiod)❌(en 7 dagars provperiod)
Prissättning Essential $25/månad
Avancerat $63/mån
Premium $115/månad
Gratis eller
Professionell $139/livstid
$20.99/månad
Penselmålning
läppsynkronisering
Arbeta med lager
Anpassad upplösning
Karaktärsriggning
Karaktärsmallar
Sekretessinställningar
Importfilformat som stödsJPEG/BMP/PNG/TGA/ PSD/ TIFF/ SGI/ TVG/ OMF/ PAL/ SCANPNG/PSD/GIF
Video/ljud
SWF/SVG/FLV/F4V/MPEG-videor/AI-filer
UtdataformatQuickTime Movie/MPEG-4/wmv/Flash/ Jpeg/PNGPNG/GIF
/MP4/MOV/APNG
HTML5/WebGL/Flash/Adobe AIR/SVG
Dela till sociala plattformar
Anpassade ansiktsdrag och uttryck
Tidslinje
Val av ramslingor
Dra och släpp

Efter att ha jämfört likheterna och skillnaderna mellan dessa tre animeringstillverkare kan du ta reda på vilken som är rätt programvara för dig. Som ett alternativ till Toon Boom Harmony och Adobe Animate. Mango Animate Character Maker (Mango Animate CM) innehåller nästan de flesta funktionerna av dem och det gör det också möjligt för alla att göra underbara animationer. För den som vill göra animationsvideor men saknar ritupplevelsen är Mango Animate CM både ett bra Toon Boom-alternativ och ett Adobe Animate Alternative som ger dig väldesignade mallar att välja mellan. Samtidigt kanske någon inte vet hur de ska få sina koncept till skärmen genom att använda programvaran som tar lång tid för dem att lära sig. Tvärtom, Mango Animate CM är lätt att använda och det kräver ingen designerfarenhet eller kunskap om kodning. Det syftar till att hjälpa alla att förverkliga sina drömmar om att göra animationsvideor.

Varför du bör välja Mango Animate Character Maker Som Toon Boom Alternativ

Det bästa Toon Boom-alternativet: Mango Animate CM

Foton till karaktärs

Förvandla dina PNG-bilder eller PSD-lager till tecknade 2D-figurer utan ansträngning! Importera dina filer till Mango Animate Character Maker, lägg till ben och redigera karaktärernas rörelse genom att manipulera ben.

Gratis alternativ till Toon Boom Harmony

Rigga enkelt

Rigga alla 2D-karaktärer med ett enkelt klick. Att flytta dina karaktärer eller de fördesignade karaktärsmallarna har aldrig varit så enkelt. Mango Animate Character Maker gör det möjligt för alla att skapa proffsiga karaktärer på ett ögonblick.

Prova Toon Boom Alternative

Förinställda mallar för ben och rörelse

De förgjorda benmallarna hjälper dig att påskynda animeringsprocessen. Ett enormt bibliotek med rörelsemall hjälper dig att animera karaktärerna för att fullt ut uttrycka dina idéer. Båda är praktiska verktyg för att göra karaktärsanimationer enkla och snabba.

Prova det bästa Toon Boom-alternativet: Mango Animate Character Maker

Inbyggda seriefigurer

Ett enormt karaktärsbibliotek är tillgängligt för alla. Du hittar mänskliga mallar från alla samhällsskikt och djurmallar som är lätta att redigera för flera ändamål.